Věrnostní program a jeho principy

[gtranslate]

V minulém článku jsme představili naše základní představy o našem nově připravovaném věrnostním – akciovém programu. Slíbili jsme, že budeme postupně vysvětlovat jednotlivé body. Tak začínáme.

Věrnostní program

Náš program se skládá z věrnostní a akciové části. Dnes se budeme věnovat věrnostní části. Věrnostní část je v našem programu z důvodu, že se chceme odvděčit našim věrným zákazníkům. Naši spokojení zákazníci jsou naší nejlepší reklamou. Jsou chodící reklamou, která je zadarmo. My investujeme do reklamy poměrně málo, v přepočtu k růstu ( a naším přírůstkům) se dá tvrdit, že téměř nic. A přesto rosteme nejrychleji na trhu, téměř stejně rychle jako všechny ostatní firmy dohromady. Je to dáno tím, že jsou naši zákazníci spokojení a věří nám. Chceme tento vztah důvěry a spokojenosti ještě prohloubit.

Rádi bychom se za tuto “spolupráci” odměnili a chceme našim zákazníkům nabídnout nějakou odměnu za věrnost. Náš program je jedna z cest, jedna z možností.

Nový versus stávající zákazník

Prakticky každý den nám někdo ze stávajících zákazníků píše, že chce slevu na prodloužení služeb. Většinou tito žadatelé argumentují tím, že máme neustále slevy pro nové zákazníky, ale na stávající “kašleme”. My však opakovaně a trpělivě vysvětlujeme, že si našich stávajících zákazníků vážíme, ale že je ekonomicky nemožné, abychom poskytovali slevy z našich, již tak nízkých, cen.

Slevy pro nové zákazníky máme, protože je musíme přesvědčit, aby si u nás služby vyzkoušeli. Jsme si vědomi vysoké kvality našich služeb, ale musíme o tom přesvědčit všechny potencionální zákazníky. Je to stejné jako s Vámi na počátku, když jste se rozmýšlel(a) zda máte důvěřovat WEDOS.

Pro nás, pro náš růst a rozvoj je klíčové to, abychom měli velký počet klientů. Musí se jednat o stovky tisíc. V takovém případě budeme dosahovat zajímavých příjmů a z těch bude možné generovat zajímavý zisk. 

U služeb chceme jít cestou udržování vysoké kvality nebo ještě zvýšení kvality a zároveň i vylepšení služeb (o novinky a doplňky). Jistě víte, že připravujeme různé novinky a průběžně přidáváme různá vylepšení všech stávajících služeb pro všechny (nejen nové) zákazníky. Nechtěli jsme jít cestou slev. Nyní si každý může vybrat.

Co nabídneme

Našim zákazníkům, kteří budou našimi akcionáři, nabídneme:

  • že se pro ně budeme snažit mít domény vždy za nákupní ceny, včetně prodloužení,
     
  • slevu až 20% na prodloužení služeb (webhosting, VPS, dedikované servery, WEDOS Disk a případně další služby podobné povahy), s níže uvedeným omezením.

Možné otázky

Bude tam nějaké omezení? Bude jedno omezení, které bude sloužit jako ochrana před zneužitím věrnostního – akciového programu. Celková výše poskytnuté slevy za jeden kalendářní rok bude omezena na 20% z celkové pořizovací ceny akcií příslušného akcionáře.

Má smysl být akcionářem? Ano má. Již tímto prvním krokem získá každý náš zákazník – akcionář zhodnocení své investice 20% ročně. Samozřejmě k tomu ještě má nárok na případnou dividendu a zároveň spolu s růstem hodnoty naší firmy se mu změní hodnota jeho investice (akcie), což může být mnohem atraktivnější, než se na první pohled zdá.

Proč omezení? Musíme zabránit zneužití, kdy by se se slevami “obchodovalo na černém trhu” nebo situacím, kdy si u nás někdo například pořídí 10 dedikovaných serverů za měsíční paušál celkem například 50 tisíc korun. K tomu si koupí jednu akcii za 100 korun a bude se dožadovat slevy 10 tisíc měsíčně.

Proč není sleva vyšší? Vzhledem k našim nízkým cenám jsou skutečně výraznější slevy ekonomicky neúnosné a my se musíme chovat hospodárně. Neslibujeme hory doly. Nechceme ohrozit naši investici, ani investice případných akcionářů. Musíme se chovat zodpovědně.

Proč kalendářní rok? Máme účetní období kalendářní rok. 

Mohu mít více akcií? Ano, samozřejmě. Dokonce každou akcii můžete nakoupit v jiném období (v jiném kole úpisu).

Pořizovací cena a proč ji sledujete? Předpokládáme, že o náš program bude zájem a budeme úpis akcií dělat opakovaně. V průběhu doby se může pořizovací cena akcie měnit. Z toho pohledu je důležité sledovat kdo a za jakou hodnotu si příslušnou akcii zakoupil.

Kdy to spustíme? Tento věrnostní program bude aplikovaný na prodloužení služeb od ledna 2013.

Proč nemůžeme nabídnout více

Nemá smysl to dlouze vysvětlovat. Větší a lepší výhody pro nás mohou být ekonomicky neúnosné a to si nepřeje nikdo. Ani naši zákazníci, ani naši akcionáři a ani naši zákazníci, kteří budou současně našimi akcionáři.

Co ještě řešíme

Před vlastním spuštěním, ještě řešíme drobnosti, které souvisejí s omezením, které bylo popsané výše. V jednom zákaznickém účtu může být více různých akcionářů, protože tam může být třeba akcionář jako firma nebo jako fyzická osoba současně nebo i několik různých firem.

Pokračování příště

Děkujeme za pozornost. Příště zase vysvětlíme další podstatné body našeho programu. Krok za krokem se dozvíte všechno.