Jak nás očerňuje údajný zaměstnanec (1)

[gtranslate]

Na Internetu se dnes objevil blog našeho údajného zaměstnance, který se nás rozhodl očerňovat. Jenže ono to bude trochu jinak, spíše to bude nějaká nová banánovina.

Není to tak dávno, co existoval web Diamantovyhosting.cz, který se tvářil jako nezávislý test webhostingů. Jenže co se nedělo – žádný z webhosterů nevycházel dobře a spousta věcí tam neseděla, s jedinou výjimkou, která se týkala firmy Banán.cz. A tak nebylo překvapení, že po našem intenzivním pátrání se zjistilo, že registrace domény byla uhrazena na poště na Ostravsku. Od toho už nebylo daleko ke zjištění, kdo za tím stojí. Po konzultaci s jejich právníky to raději obratem zrušili.

Nyní se zdá, že přichází další vlna “banánovin”. Když nám někdo nedokáže konkurovat službami a cenami, tak to musí zkoušet očerňováním. Tentokrát stopy nevedou na sever Moravy, ale spíše do Prahy. Tak uvidíme.

Náš údajný zaměstnanec si založil stránky wxxxxyyyg.com (adresa upravena a screenshot webu je na konci článku). V prvním článku informuje o tom, jak to máme špatně s napájením.

Údajný zaměstnanec si založil doménu i web v USA, aby asi unikl případné možnosti dohledat jeho stopy. Doména a webhosting jsou na falešné jméno, které v ČR neexistuje (dle databáze jmen a příjmení). Na Facebookov ém profilu jsou falešní přátelé z Asie apod. a profilová fotografie je ukradena z webu zahraniční modelové agentury.

Po přečtení článku se nám ulevilo – není to náš zaměstnanec, který by nám chtěl škodit a vynášet nějaké interní informace. Spousta věcí tam totiž nesedí.

Na jeho blogu se v úvodu píše, že “Od roku 2013 pracuji na technické podpoře WEDOS“. Jenže to má zásadní vadu. Tento rok nastoupili na podporu jen 3 noví lidé před 14 dny a ti určitě zatím nemají informace o tom, co u nás jak je, ti se teprve zaškolují v základech podpory.

Dále na FaceBooku náš “zaměstnanec” psal: “Navíc dle ČEZ máte v budově jen jeden přívod.”  Z toho také vyplývá mnoho:

  1. Kdyby to byl náš zaměstnanec a bydlel v jižních Čechách, věděl by, že tento region má pod správou EON a nikoliv ČEZ.
  2. To, že si musel někde zjišťovat kolik máme připojek, znamená, že o našem připojení nic neví, takže to také nemůže být náš zaměstnanec.

Pokud kdokoliv našim argumentům nevěří, rádi ho u nás uvítáme a osobně vše ukážeme.

Žádný výpadek u WEDOS nehrozí

V prvním článku našeho “zaměstnance” nesedí následující věci.

WEDOS trafostanici sice nemá, ale minimálně na Hluboké (a asi i v celé ČR ve městech) jsou rozvody NN zaokruhované. Ke každé přípojce NN v naší ulici vedou dvě nezávislé cesty od dvou trafostanic, které běží paralelně. Takže když jedna trafostanice shoří nebo je servisovaná, převezme to bez výpadku (nebo možná s malým výpadkem) druhá. A tak obecně výpadek jakékoliv jedné trafostanice zřejmě ve většině měst vůbec nevadí a na Hluboké je tomu taky tak. Možná to bude horší jen na vesnicích a samotách, případně v průmyslových aglomeracích, kde nejsou volné kapacity při výpadku jedné trafostanice.

Tím jsme si naprosto jisti, protože jsme to viděli a řešili před rokem při zapojování nové NN přípojky pro nás. Rádi to našemu “zaměstnanci” ukážeme v rozvodných skříních EONu přímo před naší budovou, tam právě končí jedna smyčka ze dvou trafostanic.

Mimochodem, případné vlastní trafostanice máme kam dát. Kdyby to byl opravdu náš zaměstnanec, mohl by vědět o našich plánech stavebních úprav, jak toho docílit. Ale zatím vlastní trafostanici nepotřebujeme. Bylo by to zbytečné plýtvání a nic by to nepřineslo. Snad jen starosti, větší náklady a větší rizika.

K údajnému problému s naším generátorem

  1. “Zaměstnanec” tvrdí, že testujeme generátor každý měsíc. Jenže to se spletl. Testujeme jej každý týden v konkrétní den a ve stejnou dobu. Jaktože to neví?
  2. Vození nafty máme vymyšlené a prakticky vyzkoušené.
  3. Větší nebo druhý generátor by se vešel. Náš skutečný zaměstnanec by totiž věděl, že jsme si již dříve nechali projektovat potřebné stavební úpravy pro umístění dvou velkých 700 kVA generátorů, ale zatím nejsou potřeba. Opět by to bylo plýtvání.

Dále není pravda, že porucha UPS znamená výpadek napájení. A to z následujících důvodů:

  1. V datacentru máme doopravdy 2 nezávislé napájecí větvě k serverům, každá má svou vlastní nezávislou UPS. Každý server má dva napájecí zdroje, jedním je zapojen do jedné větve, druhým do druhé. Takže i kdyby se některá UPS opravdu rozbila natolik, že by se přerušilo napájení, je zde druhá napájecí větev a žádný výpadek se nekoná.
  2. Když už se nějaká UPS opravdu porouchá (a neskrýváme, že se to již stalo), není pravda, že by se přerušilo napájení. UPS v poruše spadne do interního by-passu (propojí se vstup a výstup) a napájení té větvě jede dál (jen není do opravy zálohované).
  3. Naše novější UPS nemá sériově zapojené baterie. Náš skutečný zaměstnanec by věděl, že jsme ji speciálně objednávali a zapojovali v konfiguraci se dvěma paralelními větvemi baterií (tedy 2 nezávislé série). Důkaz: fotografie zapojení (vlevo dole vidíte dva přívody od baterií – dva plusy, dva mínusy).
  4. Při zapojování nové UPS jste v rozporu s tvrzením našeho “zaměstnance” opravdu provedli na jinou větev. Nepotřebovali jsme k tomu externí by-pass, protože jsme prostě tu jednu větev na několik hodin úplně vypnuli. Ale to nevadilo, protože všechny servery byly napájeny druhou větví. To také musí rozhodně náš zaměstnanec vědět.

To vše by měl náš skutečný zaměstnanec vědět, anebo se nebyl poslední rok podívat v serverovně.

Co bude dále?

Již bylo přislíbeno, že bude kritika našeho free-coolingu, následovat bude kritika našich routerů a nakonec kritika našich optických tras. Free-cooling funguje skvěle, úsporně a spolehlivě. Routery fungují bez chyby a zvládají mimořádně silné DDoS útoky. Optické trasy máme nezávislé a souběh nemají ani centimetr. Tak to bude zajímavé… Uvidíme, co se ještě dozvíme.

Těšíme se na další články o nás. Ale doporučujeme si zjistit aktuálnější a přesnější informace. Možná bude lepší se k nám přijet nejprve podívat.

Detaily o našich instalacích a celé fotogalerie najdete na našem webu:

Fotogalerie elektroinstalací a datailů našeho datacentra  – https://dc.wedos.com

Na co reagujeme?

Screenshot webu na který reagujeme (jen pro zachování). Předpokládáme, že tohle je součást konkurenčního boje a tak bude důkaz dříve, než dojde ke změnám.